فرش ماشینی پتینه کد sc140

ناموجود

فرش ماشینی پتینه کد sc140

فرش های ماشینی همان قدر که محبوب هستند، همان قدر هم باید با کیفیت و با ظرافت باشندفرش کهنه نما از جمله فرش هایی است که در بین فرش های ماشینی طرفداران بسیار زیادی دارد و از آنجا که فرش کهنه نما به فرش هایی با قدمت بالا بسیار شباهت دارد مورد توجه قرار گرفته است. فرش ماشینی کهنه نما که اصطلاحا پتینه یا وینتیج گفته میشود با استفاده از نقشه هایی شبیه به فرش دستباف می بافند و تولید می کنند. وینتیج Vintage به هر وسیله یا کالایی که با پسوند وینتیج همراه باشد، به شکلی کهنه نما، پتینه یا فراتر از آن عتیقه به حساب می ‌آید گفته میشود. با این توصیف، می ‌توان گفت که فرش وینتیج، در واقع فرش کهنه نما یا کهنه کاری شده است. از آنجا که فرش های دستباف کهنه بسیار ارزشمند هستند و قیمت بسیار بالایی هم دارند فرش زندیه از فرش کهنه نما به عنوان جایگزین فرش هایی با قدمت بالا استفاده می کند که علاقه مندان به فرش های کهنه نما با قیمت مناسب و کیفیت عالی بتوانند این نوع فرش را با قیمت مناسب تهیه کنند.

  • چهار متری (2.25*1.5)
  • دوازده متری (4*3)
  • شش متری (3*2)
  • قالیچه (1.5*1)
  • کناره (2*1)
  • کناره (3*1)
  • کناره (4*1)
  • نه متری (3.5*2.5)

فرش ماشینی پتینه کد sc140

  • چهار ویژگی فرش پتینه (کهنه نما):
    ۱٫ طرح های فرش وینتیج
    ۲٫ دوام و اندازه فرش پتینه
    ۳٫ قیمت فرش وینتیج
    ۴٫ تعداد شانه فرش پتینه

ویژگی های فرش وینتیج و پتینه:

طرح های فرش وینتیج: فرش های کهنه نما که در بلژیک تولید می شدند طرح های ساده و شکل های هندسی داشتند، اما در این نوع فرش ها در ایران از طرح هایی مانند لچک ، ترنج و افشان استفاده می شود.

دوام و اندازه فرش پتینه: این فرش ها نیز مانند انواع دیگر فرش اندازه های مختلفی دارند، بنابراین براساس مکان مورد نظر می توان اندازه فرش را مشخص کرد. این فرش ها بادوام ، سبک هستند و به راحتی شسته می شوند.

قیمت فرش وینتیج: قیمت این نوع فرش ها براساس ابعاد ، تعداد شانه ها و نوع الیاف استفاده شده متفاوت است.

تعداد شانه فرش پتینه: انواع فرش پتینه یا وینتیج در بازار وجود دارند که از نظر تعداد شانه ، ۵۰۰ شانه ، ۷۰۰ شانه ، ۱۰۰۰ شانه و فرش ۱۲۰۰ شانه هستند که در بین این فرش ها ، فرش پتینه با ۱۲۰۰ شانه بسیار ظریف و ریز بافت تر است.

فرش وینتیج یا کهنه نما همان طور که گفته شد از نظر ظاهری شبیه به فرش های دستباف کهنه شده و قدیمی است. در بافت این فرش از الیاف مختلفی استفاده می شود. الیاف اکریلیک و پلی استر که در انواع مختلف این فرش استفاده می شود سبب شده قیمت این محصولات تنوع زیادی داشته باشد. یکی از ویژگی های مهم فرش های کهنه نما طرح های بسیار ساده و بی آلایش است. در این فرش ها از طرح هایی استفاده می شود که معمولا بدون نقش و نگار هستند. البته در برخی طرح ها نیز از نقش های فرش های دستباف استفاده شده است.در مورد رنگ بندی های فرش کهنه نما نیز باید گفت در این فرش از طیف رنگ های سرد و خنثی بیش تر استفاده شده است. علت این موضوع هماهنگی بیش تر رنگ های سرد با دکوراسیون های مدرن است. بیش تر فرش های وینتیج خصوصا فرش وینتیج ترک با رنگ های نقره ای، متالیک، کرم و طوسی بافته می شوند. این دسته از فرش های مدرن برای استفاده در دکوراسیون های مدرن طراحی شده اند. ظاهر سنتی و کهنه شده این فرش اصالت خاصی به دکوراسیون خواهد بخشید.فرش کهنه نما هم از نظر طرح و رنگ و هم از نظر شانه و تراکم تنوع بسیار زیادی دارد. در مورد ابعاد این فرش نیز همین موضوع صادق بوده و سایز های بسیار متنوعی از فرش وینتیج مانند فرش ۹ متری قابل خرید است. فرش وینتیج گل برجسته امروزه طرفداران بسیار زیادی دارد. البته این دسته از فرش ها به صورت ساده و بدون نقوش برجسته نیز بافته می شوند.

توضیحات تکمیلی

شانه

1200

تراکم

3600

سایز

چهار متری (2.25*1.5), دوازده متری (4*3), شش متری (3*2), قالیچه (1.5*1), کناره (2*1), کناره (3*1), کناره (4*1), نه متری (3.5*2.5)

جنس نخ خاب

اکریلیک-تنسل

جنس نخ پود

پنبه- پلی استر

جنس نخ تار

پلی استر

میانگین امتیازات

4.45

11
( 11 دیدگاه )
5 ستاره
54.55%
4 ستاره
36.36%
3 ستاره
9.09%
2 ستاره
0%
1 ستاره
0%
ارسال دیدگاه برای “فرش ماشینی پتینه کد sc140”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 دیدگاه برای این محصول

هنوز نظری داده نشده است

فرش ماشینی پتینه کد sc140